Jawad Sakhi

    Hej, jag läser kemi2 på distans i en lärcentrum. Jag har pluggat jättehårt för detta ämne och äntligen skrev mitt kursprov i fredags. Jag har svarat rätt på alla 8 frågor som ingick i provet utom en fråga som är på c eller e nivå. Även i denna fråga har jag presterat bra med utgångspunkten i informationen ur frågan. Totalt har jag lyckats svara rätt över 90% av frågorna. Läraren har satt C betyg för mig och skrivit kommentarer i 3 ytterligare uppgifter som faktiskt är korrekta. Jag diskuterade jättemycket med henne men hon accepterar inte felet i sin bedömning. Kan jag göra en anmälan angående mitt ärende hos skolverket eller skolinspektionen?

    (Min lärare påstår att enligt skolverket så måste man ha 100% korrekt på ett slutprov för att få ett A)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ring Skolverket- tel. Nr 08-52733200. Syv sättet inte betyg och har inte kompetens i att betygsätta .