Viktor
    Jag har inte läst spanska tyska eller franska i högstadiumet och jag blev antagen till ekonomi där det är obligatoriskt att läsa något av dom tre, vad kommer att hända?

    1 Svar

    Hej Viktor!

    Det som kommer att hända är att du får börja med ett nytt språk och då läsa det på nybörjarnivå dvs steg 1. Det kommer förmodligen vara fler än du som inte läst språk tidigare. En del elever väljer också att byta språk när de börjar på gymnasiet. Det vill säga att en elev kanske läser Spanska i högstadiet men på gymnasiet istället väljer att byta språk och börjar på Italienska steg 1.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV