Anton
    Hej! Efter 30 juni 2016 så kommer vi som gick ut gymnasiet 2011 inte kunna göra mer prövningar i det gamla systemet. Jag undrar: Vi säger att tex kalle har gått fordonsprogrammet och kommer på om 1 år att han ska utbilda sig till jurist och han vill läsa upp alla sina betyg. Hur gör han då? Han vill inte läsa på folkhögskola eller göra högskoleprovet. Är våra chanser brända efter detta datum hur gör vi då? Man kan ju såklart läsa svenska engelska osv på komvux. Men alla fordonsämnen som är i slutbetyget. Mvh/ Anton

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om det finns motsvarande nya fordonskurser kanan göra prövningar i dem.