Milla SYV på FrågaSYV

    Det viktigaste är att gå i skolan och lära sig så mycket som möjligt; många kurser läses på alla gymnasieprogram - t.ex svenska 1, engelska 5, matematik 1, idrott och hälsa 1 samt historia och samhällskunskap.
    upptäcker man om man går på fel gymnasieprogram, går det att söka om till nästa år till ett nytt program.  Och om man läser alls tre år på ”fel program”, kan man söka olika eftergymnasiala utbildningar som förhoppningsvis leder till rätt yrke.

    Studie- och yrkesvägledare