Jawad Sakhi
    Hej!
    Jag gjorde anmälan till de utbildningar jag har tänkt mig att börja höstterminen 2021. För att göra mig avgiftsbefria så laddade jag upp handlingar som bl.a. visar min uppehållstillstånd (som har löpt ut sedan 20210301) och ett kvitto från migrationsverket som tyder på att jag har ansökt om förlängt uppehållstillstånd. Idag när jag öppnade antagning.se och kollade upp mina sidor så såg jag att det har dykt upp en varning som säger att min anmälan kan inte behandlas vidare och att jag måste antingen betala anmälningsavgift eller bevisa att jag inte behöver betala anmälnings- och studieavgifter. Vad kan det beror på? Och vilka mer handlingar ska jag ladda upp för att bli avgiftsbefriad?

    (Min uppehållstillstånds skäl är baserad på anknytning vilket inte kan vara en orsak till att jag måste betala avgifter)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej. Jag råder dig kontakta Antagning.se - du kan t.ex ringa dem på 0771-550720 mellan kl.9 till 16 på vardagar.
    Vi på Fråga SYV kan tyvärr inte svara på just den specifika frågan, utan du måste få svar från UHR, universitets- och högskolerådet, från Migrationsverket eller från antagningsgruppen på det lärosäte dit du söker.

    • Jawad Sakhi :

      Hej och tack för svaret.

      jag kontaktade antagningen och migrationsverket, det verkar som om i mitt fall måste jag vänta med min ansökan tills nästa år.

    • Anna : Det var tråkigt, om du måste vänta, men vi på FRåGA SYV har tyvärr ingen möjlighet att påvera det.