sara
    Hej
    Hur ser vägen ut för att kunna bli en biomedicinsk analytiker när man går samhällsvetenskaps programmet i gymnasiet? Hur ska man plugga vidare samt vilka ämnen krävs för att kunna ta studenten med och plugga till det yrket?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Behörighet till BMA-programmet är Grundläggande plus Biologi 2, Fysik 1a/1b1 och 1b2, Kemi 2, Matematik 3b/3c och på samhällsvetenskapsprogrammet läser man inte fysik, kemi eller biologi och i matte läser man endast matte 2, men inte 3.

    Man behöver, alltså, komplettera efter gymnasiet.

    Studie- och yrkesvägledare