Mattias
    Hej
    undrar hur mycket driftekniker inom it får lön och vad ska jag ta för program för att bli det, vad krävs det för ämnen för att komma i den här programet och vilka betyg ska man ha i de ämnen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag kan tänka mig att El- och energiprogrammet med inriktning Dator- och kommunikationsteknik kan passa dig för att sen utbilda dig vidare till t.ex nätverkstekniker som finns inom bl.a Yrkeshögskolan.

    För Elprogrammet krävs att du är godkänd i minst åtta ämnen inklusive matte, svenska och engelska. Du kan dock behöva mer betygspoäng om du måste konkurrera bland många sökande till en skola. Ibland kan det alltså inte räcka med att bara vara behörig.

    Här kan du hitta vad olika yrkesgrupper tjänar http://www.lonestatistik.se/yrken-a-till-o.asp

    /Lena, Syv