Rebecka
    Hej jag ska snart börja gymnasiet och är jätte osäker på vad jag ska välja. Jag är lite intresserad av att gå på Handelshögskolan efter gymnasiet men vad för linjer kan man gå för att komma in på Handelshögskolan? Och vilka kurser krävs för att gå där? Kan man gå naturvetenskap och komma in på Handelshögskolan, eller krävs det mer kurser i tex samhälle och ekonomi?
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Handelshögskolan är en högskola med främst utbildningar inom ekonomi. För att komma in där behöver du bland annat ha läst matte och språk främst. Du kan läsa mer om utbildningarna i t.ex. Stockholm här http://www.hhs.se/se/Education/BSc/Pages/default.aspx

    Det går således bra att gå ett Naturvetenskapligt program men även t.ex. ett Ekonomiprogram med inriktning ekonomi. Väljer du en utbildning på Handelshögskolan som kräver språk så måste du ha läst från steg 3. Dom brukar även kräva att man ha från C och uppåt i det kurser som krävs.

    /Lena, Syv