Josse
    Hej!
    Jag går i nian och jag funderar på att gå samhällslinjen på gymnasiet eftersom jag tycker det passar mig mest. I framtiden hoppas jag att bli tandläkare och jag undrar om jag måste gå natur på gymnasiet för att bli det? Eller kan jag gå samhällslinjen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du vill kunna direkt efter gymnasiet söka till tandläkarprogrammet - behöver du läsa naturvetenskapsprogrammet inriktning Naturvetenskap.

    Studie- och yrkesvägledare