Kevin

    Hej! Har tänkt att läsa upp matematik 3b på komvux på distans. Vad krävs för att kunna anmäla mig till en sådan kurs? Läste matematik 1a samt 2a i gymnasiet. Räcker det att man läser matematik 2b och isf bör man även läsa matematik 1b?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du har godkänt betyg i matte 2a, är du behörig att läsa 3b direkt; sök läsa matte 3b på komvux eller på en folkhögskola.