emelie

    Hej Jag ska börja andra året på gymnasium nu och jag vill efter gymnasiet plugga i Korea. jag vet dock inte än vad för program jag vill gå men det jag undrar över är vad som krävs för att kunna söka in till universitet där, måste man ta SAT och i så fall när behöver jag göra det? Jag vill inte gå ett utbyttes år utan jag vill plugga där för att få en kandidatexamen men jag vet inte vad som krävs för att komma in på universitet där. Så jag undrar vad det är jag måste göra för något.

    • :

      Hej!
      Det är svårt att veta antagningsregler för ett annat land, eftersom det varierar, även mellan enskilda lärosäten i landet. Bästa tipset är nog att kontakta de lärosäten som erbjuder de utbildningar du är intresserad av, och se vad de kräver.

      MVH,
      Brendan (ej SYV)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie!
    FRåGA SYV har tyvärr inte någon expert som har kunskap inom det område som du ställer frågan inom. Vi kan rekommendera dig att söka information på "nätet" (Internet). Du kan också förhoppningsvis få information och hjälp av landets Ambassad. På Ambassaden kan de svara dig om du behöver visum för att få lov att studera i landet; de kan förhoppningsvis även hänvisa dig rätt vad gäller hitta utbildningar och annan information som du behöver.