Karre

    Hej! Jag undrar vad som krävs för att komma in på studie och yrkesvägledare utbildning. Jag planerar att söka, främst i Malmö. Just nu läser jag upp matte 1b på komvux och tänkte se om det är obligatoriskt att ha godkänt i matte 2b också? Har nämligen F i matte 2b men tänkte kolla om man är fortfarande behörig till att söka till syv utbildningen med enbart Matte 1b. Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    SYV-programmet kräver inget särskilt matte (i alla fall som det är nu, mars 2020); för Särskild behörighet krävs det godkänt betyg i samhällskunskap 1b (eller 1a1 och 1a2); Godkänt betyg i matte 1 ingår i Grundläggande behörighet.
    Info om SYV-utbildningen i Malmö: edu.mah.se/sv/Program/LGSYL