Matilda
    Hej. Jag skulle vilja läsa en utbildning som kräver behörighet A13. Det innebär att jag ska ha läst kurserna Biologi 2, Fysik 2, Kemi 2 och Matematik 4. Jag har dock inte fått godkänt i matematik 4. Måste jag ha godkänt i kursen eller räcker det med att jag läst kursen och fått F?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du måste ha godkänt betyg i alla kurser som krävs för behörighet- lägst E.

    • : Kan jag läsa upp kursen på komvux eller räcker det med en prövning?