Kimia
    Hej,
    undrar vad som krävs när man läser läkarlinjen?.Jag menar helt enkelt att vad bör man göra för att klara utbildningen under 5,5 års tid?.
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    om man läser en krävande högskoleutbildning (till exempel - läkare) bör man ha mycket högt närvaro på lektionerna och praktiken, läsa mycket utanför skoltid (för att inte hamna efter) och ha hälsosam livsstil: sova tillräckligt mycket, äta rätt, träna - för att orka läsa så mycket som det faktiskt krävs.
    Detta är allmänna råd för att klara av utbildningar i största allmänhet. Vad som just du behöver göra - kan kanske en person som känner dig svara mycket bättre på. Råder dig gå prata med sjuksköterska & med kurator på din skola - de har själva läst en högskoleutbildning och har personlig erfarenhet av att klara av den. De känner också dig och kan vid upprepade samtal med dig lära känna dig ännu bättre och kan därefter ge dig mycket bra råd om vad just du bör göra för att klara av en krävande & lång högskoleutbildning.
    Bästa hälsningar & stort lycka till!
    Mikael SYV