Maja

    Kan man bli antagen till en kurs med förkunskapskrav - om denna kunskap innebär en annan kurs som man tänkt läsa samtidigt parallellt med denna kursen som har kraven? (Förutsatt att man blir antagen till kursen som krävs såklart). Kurserna är på universitetsnivå. Innebär detta att ”antagen med villkor” blir aktuellt? Är det någon skillnad på chans till antagning då jämfört med någon som redan uppfyllt kraven? Om det är möjligt, behöver man informera lärosätet el antagning.nu om detta vid ansökan el bedöms detta automatiskt? Tack för svar! Mvh Maja

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om förkunskaper krävs och man inte har de vid kursens start blir man inte antagen. Antagen medvillkor innebär att man blir antagen om man uppfyller villkor alltså om man kan uppvisa godkänt betyg i en underliggande kurs, så tolkar vi kräver men du får gärna kontakta antagningsgruppen på det lärosäte som frågan gäller.