Daniel SYV

    Hej Elin!

    Matte på nivå 3 finns endast kurserna 3b och 3c. Och eleven kan läsa 3b eller  3c efter matte 2a.

    Spår b- i gymnasiematematiken är inriktat på ekonomi och c- på naturvetenskap. Matte 3b brukar vara lättare att få högre betyg i, så om man är ute efter högre betyg, så är 3b att rekommendera framför 3c, men om man vill läsa vidare till matte 4 och sedan söka till naturvetenskapliga eller tekniska utbildningar på högskolenivå blir man bättre förberedd om man läser matte 3c.
    Hälsningar
    D: