Ida
    hej!
    Jag funderar om man läser några kurser i matematik eller språk på handelshögskolan i Stockholm, business and economics (3 år, 180 hp)? eller om man bara läser "typiska" kurser för programmet tex. marknadring, mikroekonomi osv.?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Ida, det här uppger HHS på sin hemsida:
    Ekonomie Kandidatprogrammet, Business and Economics
    (180 hp)
    Under de två första åren läser du kurser i företags- och nationalekonomi, juridik, statistik och finansiell ekonomi.

    Det sista och tredje året ägnas åt fördjupning genom att du får välja två av våra specialiseringar. Ditt examensarbete (15 högskolepoäng) skriver du inom en av dessa två valda inriktningar.
    Undervisning ges till största delen på svenska under de första två åren för att sedan övergå till engelska under sista året.

    GRUNDSKEDET ÅR 1 & 2
    Termin 1
    Marknadsföring I
    Mikroekonomi
    Ekonomisk statistik I
    Rättsvetenskaplig introduktionskurs
    Termin 2
    Ekonomisk statistik II
    Inledande redovisning
    Marknadsföring II
    Ekonomisk analys och styrning
    Termin 3
    Internationell ekonomi
    Finansiell ekonomi
    Management: Organisering
    Redovisning och finansiering
    Termin 4
    Management:Ledning och ledarskap
    Makroekonomi och ekonomisk - politisk analys
    Strategi och integrerad ekonomi
    Finansiell ekonomi II
    GRUNDSKEDET ÅR 3
    Välj två av följande specialiseringar
    Management
    Marketing
    Accounting & Financial Management
    Finance
    Economics
    Dessutom ingår:
    Två valfria kurser samt examensarbete (inkl. metodkurs)

    Bästa hälsningar
    Mikael SYV