HEJ Andullahi!
    Bra att du vill studera! Du bör kontakta KOMVUX (kommunal vuxenutbildning) i den kommunen där du är folkbokförd. Om du uppger i vilken kommun du är "skriven"/folkbokförd, så kan vi ge dig kontaktuppgifter till komvux i din kommun. Annars så hittar man det på kommunens hemsida.
    Ett annat ställe där man kan läsa det som ingår i "grundskolekompetens" är folkhögskolorna. Till en folkhögskola söker man oavsett vilken kommun man är skriven/folkbokförd. Folkhögskolorna är statliga, inte kommunala. Folkhögskolorna utanför stora städer brukar erbjuda studerandeboende/internat.
    I ämnet Matematik kan alla som vill bedriva självstudier med hjälp av en mycket bra gratis hemsida www.matteboken.se På den sajten finns nu även en avdelning Matte på lätt svenska, se matteboken.se/lektioner/matte-pa-latt-svenska
    Allmän information om Komvux finns på framtid.se/studier/komvux
    Allmän information om Folkhögskolorna finns på framtid.se/studier/folkhögskola