fathi
    Hej. jag har varit utomlands, och inte hunnit komma hem innan gymnasiet börjar. kan jag gå till det gymnasiet och prata med någon där och säga att jag vill börja där. I så fall, vem måste jag prata med?
    Tack.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det låter väl som det bästa att du söker upp de gymnasier som finns och frågar om plats. Om du inte hittar plats så bör du ta kontakt med din hemkommun. Det ska finnas en person där under Barn- och utbildningsförvaltning som ansvarar för elever under tjugo som inte har någon gymnasieplats. Du bör hitta den personen på din kommuns hemsida. /Lena, Syv