Dennis
    Tjena
    Jag vill bli brandman och jag har narkolepsi. Det står att man inte kan söka om man inte är helt frisk men jag tycker att jag räknas som "helt" frisk efter att jag tagit min dagliga dos medicin. När jag tagit min medicin är jag som vem som helst så borde inte jag få söka den utbildningen då?
    Det känns som att om man skulle söka en utbildning och allt går jätte bra med alla övningar osv. Sen får någon reda på att man har en sjukdom, Skulle dem "kasta" ut en då trots att man klarat alla tester precis som alla andra gjort?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är Rekryteringsmyndigheten som testar alla sökande till totalförsvaret, polisen, tullen, räddningstjänsten (bland annat brandmän). Jag råder dig kontakta Rekryteringsmyndigheten med dina frågor om medicinska hinder för att arbeta som brandman.