Mimmi

    Hej, Jag tänkte höra om någon här vet vad "Inte öppen för anmälan" menas på antagning.se? Länk: https://www.antagning.se/se/search?period=7&freeText=l%C3%A4karprogrammet&semesterPart=0 Jag ska söka till läkarprogrammet undet VT2020. De flesta universitet har skrivit "inte öppen för anmälan" förutom Lund och Örebro. Menar de andra universiteten att de inte är öppen för anmälan ÄNNU eller att de inte är öppen för anmälan alls? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej Mimmi;

    Anmälningsperiod till start vårterminen 2020 blir den 16 sept - till 15 oktober; alltså, anmälningsperiod pågår inte nu.
    Nu pågår anmälningsperiod till Högskoleprovet som ska skrivas 20 oktober; alltså, de högskoleutbildningar i Sverige som startar i januari 2020 (VT20) ska man kunna söka från 16 september till 15 oktober 2019.

    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack för svar! Då väntar jag med det! :)
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!