zebastain
    Jag skulle fråga en sak angående preliminärantagningen.
    Så preliminärantagning är en sorts bekräftelse från gymnasiet att man är uppsatt på en lista över vilka som sökt till detta gynasium? Så man kan kanske säga att preliminärantagningen är något för ett gymnasium att veta hur många behöriga som har sökt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, den preliminära antagningen ger bara information om hur du ligger till utifrån höstterminsbetyget i relation till andra som sökt samma utbildning/skola. Det garanterar dig INTE en plats på något vis. Det är ditt vårterminsbetyg som ligger till grund för ditt slutliga antagningsbesked i slutet av juni. /Lena, Syv