Jeanette
    jag har Matte A och det står att jag behöver Matte 1b eller 1c för TRAC utbildning... behöver jag då plugga mer matte innan TRAC utbildningen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Jeanette!
    Formellt sett, är du behörig med G (eller högre betyg) i Matte A men jag råder dig kika på www.matteboken.se där alla mattekurser är upplagda för självstudier och lösa uppgifter i kursen Matte 1. Så kan du själv se hur mycket du minns i matten.

    Att vara formellt behörig är en sak och att minnas 15 år efter det att man läste en kurs - kan vara en annan sak.
    Det ska bli lättare för dig om du repeterar matte.
    Om du kan läsa Matte 1c (den svårare varianten) på Komvux, gör det. På heltid läser du den på fem veckor. Det kanske finns på distans. Dock är det mycket möjligt att komvux säger Nej då du redan har betyg i en "motsvarande kurs".
    Men självstudier och repetition finns ju alltid till hands.

    Hälsningar
    Mikael SYV