Hej Ann!

    Eftersom ämneskoden 35500 är densamma för alla nivåerna i matematik så är det viktigt att veta vilken linje man läst den på och i hur många årskurser. Den information fattas i frågan du ställde.

    Man kan i Bedömningshandboken (under de olika matematikstegen) hitta vad som står där vad gäller linjer och antal årskurser.
    Hänvisning: bedomningshandboken.uhr.se/svenska-meriter/behorighet/tabell-for-behorighetsbedomning/matematik