Anna
    Jag har läst upp till tyska 4 på gymnasiet, och skulle nu vilja skriva det på mitt CV när jag vill söak jobb utomlands. Finns det nivåer som är mer internationella? Vad motsvarar tyska 4 på den skalan? Kan det vara runt nivå B (B1/B2)? Jag skulle även vilja veta vad engelska 7 motsvarar inom dessa ramar.

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Anna!

    Här>> kan du läsa om europarådets referensram för språk. Du kan läsa om de olika nivåerna och jämföra med var du befinner dig språkmässigt.

    Hälsningar
    Melina, SYV