Madelen
    jag har valt naturvetenskaps programmet med inriktning nordens ark har också valt dingle naturbruks gymnasium men vilket ska jag välja?
    har i framtiden tänkt att bli än så länge veterinär.
    Har blivit antagen till båda men vad är bäst att ha med sig eller ger bäst resultat som gör att man kan komma in på veterinär utbildning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, rent strategiskt är ju Naturvetenskapliga programmet inriktning Natur bäst eftersom du där läser alla de kurser du behöver för att kunna söka Veterinärutbildningen. Har du möjlighet att läsa dessa ämnen under Naturbruksprogrammet via t.ex programfördjupningar och Individuella val så får du fundera på om du hellre går det alternativet där du får mer praktik kanske och ett mer varierat utbud av kurser. Ta det alternativet du tror att du klarar bäst av och där du tror att du trivs bäst i sådana fall. /Lena, Syv