rania
    Hej, jag tänkte ansöka till summer courses i Oxford i 2 veckor eftersom jag fick höra att det gynnar en när man söker till Högskolan. Jag undrar om det kommer stå i min anökan till någon högskola att jag har gått på summer courses i något ämne eller ser de bara kurser som ger mig merit?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rania,
    reglerna och antagningssystemen förändras över tid. Om du idag är 16 år, så dröjer det några år innan du söker till eftergymnasiala utbildningar; sedan är det olika i olika länder, och även i samma land - kan det skilja sig mellan olika utbildningar... det går inte att ge ett helomfattande svar som kommer att gälla om några år, dessutom.

    Om du vill att antagningen ska veta att du gick en sommarkurs, kan du uppge dig i din ansökan i så fall.
    Vänligen
    Julia syv