nicole
    hej, jag vill jobba med att förändra världen. folks syn på världen men inte endast jobba med miljö utan också med människor, in the field liksom, och vill absolut inte bli politiker men jag vill ändå inte bara vara 'in the field' för då gör man bara förändring på ett ställe, jag vill vara mer global än så ...så vad ska jag välja för utbildning och vilket yrke skulle passa mig.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt med din entusiasm - du behövs ute i världen! Men som start så kanske du kan kika på Samhällsvetenskapliga programmet där du läser språk och mycket omvärldskunskap. Kanske kika lite extra på Gobala gymnasiet som har en spetsutbildning inom samhällsvetenskap. Läs mer här http://globalagymnasiet.stockholm.se/

    /Lena, Syv