Philip
    Jag bor i Linköping och vill bli präst men jag vet vad jag bör gå.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att plugga teologi för att sedan bli präst kan du egentligen gå vilket högskoleförberedande program som helst - Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning samhällskunskap innehåller lite extra Religion om du vill fördjupa dig i det. Som präst pratar du även mycket med människor så även Samhällsvetenskapliga programmet med beteendekunskap kanske kan vara intressant.

    Läs mer om programmet här http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/2.277/samhallsvetenskaps-programmet-1.1062

    Välj ett program som tilltalar dig mest - som ger dig flest kurser som intresserar dig. /Lena, Syv