Daniel SYV

    Hej Biggie,
    du måste kontakta komvux i den kommunen där du är folkbokförd och göra Planering mot examensbevis.
    För examensbevis från komvux måste man ha 2400 poäng betygsatta kurser; av dem kan max 150 poäng vara betygsatta med F.
    Givetvis rekommenderar vi att man ej har några F betyg i sitt examensbevis, om det kan undvikas.
    OBS! betyg i Idrott och hälsa 1 får ej ingå i examensbevis från komvux (så de 100 p. förlorar du, tyvärr).

    Så, om du bland dina 2200 p. har 100 p. Idrott och hälsa 1 - så har du nu 2100 p. som du kan använda in i examensbevis från komvux. du behöver alltså ännu 300 poäng (3 st normal-stora kurser); vilka kurser du ska läsa eller göra prövningar i, måste ni komma fram till - tillsammans med studie- och yrkesvägledare (syv) på komvux.

    Hälsningar

    D: