Ella
    Jag går sista terminen på det Naturvetenskapliga programmet och har varit helt inställd på att ta ett år ledigt från plugg och sedan försöka komma in på arkitektprogrammet på Chalmers eller i Lund, men nu börjar jag tveka. Jag har väldigt många olika intressen och vill såklart även hålla på med nånting inom dem också. Dessa intressen har såklart ingenting med natur att göra utan är sång och även mode. Frågan är snarare, vad kan jag göra under mitt "lediga" år? Känns som att det finns så mycket som man kan göra som man inte har någon aning om just nu!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ella,

    min första tanke är att råda dig försöka kombinera "nytta med nöje" :) - och försöka skaffa dig ett jobb /kanske deltid eller "timmar vid behov" men ändå ett jobb inom de intresseområden som du har - sång och/eller mode/ - det kan t.ex vara butikssäljare<< i en klädersbutik eller scenarbetare<< eller allt-i-allo<< inom konsert/event-verksamhet.

    Det är alltid bra att ha mer arbetslivserfarenhet. Men om du inte behöver tänka på inkomst, kan du ägna dig åt volontärsarbete<< - engagera dig i någon sort projekt inom välgörenhet, men som på ngt. sätt har med musik eller mode att göra, eftersom det är dina intressen som du vill ägna dig åt.

    Har du några idéer? Berätta vad du tänker på - så kan vi vara din "bollplank" - du kan "bolla" idéer med oss!

    Hörs!

    D.SYV :)