Miranda
    Hej! Jag läser svenska 2 som utökad kurs över sommaren, med en veckas undervisning i skolan innan terminen börjar igen. Men jag känner att det inte går så bra så jag undrar vad jag ska göra om jag får F i kursen. Kan jag läsa den på komvux efter gymnasiet och då få ett nytt betyg? Och ersätter det betyget mitt F, eller kommer det fortfarande finnas kvar?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja du kan läsa upp Svenska 2 om du får F - på Komvux efter gymnasiet och då får du ett studiebevis på just den kursen och det ersätter ditt F. /Lena, Syv