Alva
    Hej! Jag ska börja 3an i gymnasiet i höst med inriktningen Teknik-Samhällsbyggande och Miljö (Arkitektur). Men jag har på sistone insett att jag hellre vill jobba med animation både digitalt eller inte. Jag tänkte då att det kunde va bra (och kul) att försöka arbeta kring just animation i gymnasiearbetet. Jag tänkte om ni kommer på några bra idéer på vad jag kan göra som har så mycket med animation som möjligt att göra utan att tappa arkitektdelen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alva,

    temat för GA, gymnasiearbete, måste bli godkänt av din handledare för GA på din gymnasieskola.

    För övrigt är inte SYV expert på animation eller arkitektur och egentligen inte ge svar på en så specifik fråga, därför att man måste vara "insatt" i ämnet för att kunna göra det....

    Men jag tänker att du kan kanske GÖRA EN ANIMATION som har med arkitekt-projekt att göra på ngt. sätt... ex som visar hur huset byggs... men kika också gärna på Framtid.se/yrke/animator >> där det finns ett antal länkar till andra sajter, där du också kan - förhoppningsvis - hämta inspiration.
    Lycka till!
    Julia SYV