Dragana
    Hej! Jag går i nian och ska snart börja gymnasiet. Det jag inte vet är vilken linje jag ska gå, eller vad jag vill jobba med när jag avslutat mina studier. Jag vill ha ett jobb som passar mig, men hittar inget. Det jag är bra på är att prata, och ta kontakt med människor dels få dem att tycka som jag. Vill inte ha något kontorsjobb, men vill däremot tjäna mycket pengar. Jag jobbar lika bra själv som i grupp, men tar oftast ledarrollen i gruppen. Jag har ett snittbetyg på B så är bra i skolan. Det jag nu inte vet är vilket jobb som skulle passa mig. Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår att det kan vara svårt redan nu att fundera över vilket jobb man ska ha. Det finns så många olika jobb. Jag föreslår att du gör lite olika tester - dom kan ge en fingervisning om inom vilket område som kanske skulle kunna passa dig. Det kanske kan hjälpa dig i valet av gymnasieprogram.

    http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Yrke-och-framtid/Tester-och-guider/Intressetest.html

    http://www.gymnasieguiden.se/testet

    /Lena, Syv