Simon
    Jag går sista terminen av gymnasiet och går Spelutvecklingslinjen med inriktning Speldesign. På senare tid har jag fattat tycke för Polisyrket och vill ansöka till Polishögskolan. När jag tittade förbi på Polisens hemsida om Särskild behörighet stod det något om att man skulle behöva psykologi, kriminologi, sociologi och pedagogik. Behöver jag läsa alla dessa ämnen på Komvux/Högskola/Universitet, eller bara ett av dom? Hur funkar det?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Nä, du har nog haft lite för bråttom när du läst texten under Historia och Samhällskunskap - det står att dessa ämnen även kan ersattas av allt det du radade upp. Har du alltså inte läst dessa kurser så kan de andra ämnena ersättas. Är du med?