Cecilia

    Hej. Jag läste samhäll internationell programmet 2010-2013 Jag vill läsa upp Matematik B betyg från gymnasiet på komvux då jag fick IG i detta. Idag heter ju Matematik B någonting annat? Matematik 1a,2abc etc. Vilken matematik är det jag ska läsa upp (?)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Cecilia;

    jag tycker du ska läsa Matematik 2a.
    Annars så alla kurser Matematik 2 (2a och 2b och 2c) är "motsvarande" en gammal kurs Matematik B, men 2a är lite lättare och därför möjligt att få högre betyg i.
    Så, mitt råd är att du läser matte 2a.
    Om komvux i din kommun inte kan erbjuda läsa 2a, läs i så fall 2b.

    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare