Hej Alexander,
    vi vet inte vilka kurser komvux i din kommun kan erbjuda (utbud på komvux är olika i olika kommuner); vi vet inte heller vilka ämnen som är "lätta" för just dig. Eftersom du läser mot examensbevis i Teknik så gissar jag på att teknik/data/matematik/fysik och kemi är kurser som är lätta och intressanta för dig. Se i så fall om komvux i din kommun kan erbjuda läsa Fysik 3. De flesta komvux erbjuder läsa Matematik 5 och Matte specialisering (matematik specialisering borde  man , dessutom, kunna läsa flera ggr med Olika innehåll).
    För personer som är språkintresserade och "språkbegåvade" är det lätt att läsa språk - och du kan i exam.beviset från komvux ha många kurser i Moderna språk; det går t.ex "testa på" läsa olika språk från nybörjarkurser och t.ex ha Tyska1, Franska1 och Spanska 1 in i sitt exam.bevis (och ännu fler språk om de finns att läsa på komvux i Din kommun).

    Annars så är Programmering "mycket på tapeterna" nu - se om komvux i din kommun kan erbjuda fler kurser inom programmering, t.ex programmering 2 och/eller Tillämpad programmering.
    Vänligen
    ANNA

    • : Tack för svaret.
    • Ludmila : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!