Ellen
    Hej! Jag är intresserad av djur men även att det händer mycket och olika saker inom vardagen. Jag har alltid intresserat mig av att bli en polis en dag, men jag hittar inte rätt gymnasium. Jag intresserar mig mer för att bli hundförare inom polisen, att träna en hund & ha med den ut på jobbet liksom. Vad finns det för alternativ? Jag är inte den som klarar av allt för mycket pluggande heller. En annan fråga också, jag är väldigt intresserad av hästar också, vad finns det för yrken inom häst vägen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill bli hundförare inom polisen så är det ändå så att du gå på Polishögskolan som alla andra som inte blir just hundförare och sedan går du en sk Specialistutbildning http://www.polishogskolan.se/Mer-utbildning/Specialistutbildning/

    Om du inte just nu känner att du vill gå ett tufft högskoleförberedande program som ger dig alla behörighetskurser till Polishögskolan så får du komplettera så mycket du kan på ett Yrkesprogram eller på Komvux efter gymnasiet - det är inga problem. Kanske ett Naturbruksprogram skulle passa dig alldeles utmärkt just nu. Läs mer om programmet och framtiden inom olika yrken här http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/2.277/naturbruksprogrammet-1.524

    /Lena, Syv