Frågor och svar taggade med 'resturang' (3 st.)

    • filippa

      kan man byta från IB till annan linje i tvåan?

      hej, jag äe en tjej som är 17 år gammal och går första terminen i tvåan på IB programmet. Jag har igentligen från början känt på mig att detta inte riktigt är en linje för mig då mina språk kunskaper är lite sämre än va dom kanske bör vara för att gå här. detta gör att jag måste slita mig igenom...

      Julia: : Hej Filippa, i Lidköping är det, enl.vad jag vet endast De-la-gardiegymnasiet som finns och den erbjuder flera inriktningar på RL.Du har rätt att söka till år1 till hösten... Läs hela svaret
    • Katalina

      Vidar utbilning inom resturang?

      Var i skåne län kan jag hitta vidare utbilning inom restaurang efter att ha tagit studenten föra året. Finns där några hemsidor jag kan söka in på?

      Julia: : Hej Katalina, yrkeshögskoleutbildningar kan du se på http://www.yhguiden.se/resultat?Category.id=&Municipality.county=&Education.text=Restaurang Hela utbudet finns på www.yhguiden.se De här utbildningar finns i... Läs hela svaret
    • Johanna

      Gå ett år restaurang, och sen byta till hum?

      Mina betyg( från höstterminen, jag vet ju inte än hur jag ligger till i vårterminens betyg) är inte tillräckligt bra för hum. Om jag går första året resturang, och sen hoppar in i hum, måste jag gå om ettan igen då? Vad har jag för alternativ, ifall jag inte kommer in på hum, när det är där jag...

      Lena: : Hejsan, ja, det är ofta så att man får gå om ettan om man byter program helt och hållet eftersom man missat för många kurser. Jag förstår att det är frustrerande att känna att man kanske inte kommer in på det... Läs hela svaret