Amanda
    Hej vad ska man läsa för utbildning på gymnasiet och högskolan om man vill utbilda sig till agronom?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, på gymnasiet bör man få grundläggande behörighet /valfritt högskoleförberedande program/ + matte3, naturkunskap2. Det kan också gå att bli behörig på naturbruksprogrammet. På högskolan är det agronomprogrammet man bör läsa. Med vänlig hälsning, Mikael