Hej
    Hej!
    Jag går mitt andra år på naturvetenskapliga programmet och funderar över gymnasiearbetet i trean. Jag är intresserad i hjänrnan och människors beetende. Har ni några bra exempel på ämnen jag kan skriva om utifrån mina intressenområden?
    Eller har ni några förslag på teman att skirva om för mig som går naturvetenskapslinjen med inriktning naturetenskap.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alva,

    Du får gärna kika på Fragasyv.se/info/tema-for-gymnasiearbete  där vi samlar in tips på teman för GA, men egentligen är SYV fel person att fråga om du läser på naturvet.programmet, då SYV-en kan sin egen utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap-pedagogik och inte inom naturvetenskap. Jag är rätt säker på att du som elev på natur.vet.programmet vet redan mycket mer om naturvetenskap än majoritet av SYV-ar! Och du kan då mycket bättre en jag hitta vad lämpliga teman för GA kan vara. Glöm inte att samråda med din handledare för GA, som du får på din skola, för att det är hen som måste godkänna temat och frågeställningar och kommer sedan också betygsätta ditt GA.