Michelle
    Hej, om jag vill bli psykolog vilka kurser ska jag då välja att läsa om jag inte har behörighet att läsa psykologi kurserna?
    Vilka kurser är smartast att välja? Vilka kurser kommer de i högskolan lägga märke till att jag läst i gymnasiet om jag vill bli psykolog (menar kurser som är kopplade till det ämnet).

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det gäller att bli behörig och ha höga betyg eller högt resultat på högskoleprovet men vilka kurser man läst på gymnasiet spelar ingen roll för möjligheten att komma in på en högskoleutbildning, så länge man är behörig. Med vänlig hälsning, Mikael