Linnea
    Hej!
    Jag går sista året på samhällsvetenskapligaprogrammet och imorgon ska val av gymnasiearbete vara inlämnat.
    Jag har tänkt & tänkt men vet inte vad jag ska skriva om.
    Jag är jätteintresserad av mänskliga rättigheter men även av stress, diagnoser som ADHD & ADD.
    Men jag vet verkligen inte vad jag ska skriva om & vad mitt syfte ska vara.

    Mvh en väldigt stressad tjej!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,

    du kommer med förslag men det är handledare för gymnasiearbete som godkänner temat.

    Du kan komma med förslag på att t.ex skriva om hur det ser ut i Världen idag med Mänskliga rättigheter, vilka lagar som reglerar på området, vilka organisationer som arbetar för att lagarna efterlevs och vad fungerar, vad som inte fungerar och varför och vad mer kan man göra för att det ska bIi bättre?

    Se också våra förslag på Teman för GA på den här sidan>>

    Bästa hälsningar

    ANNA