Hej Maja !

    5 hp är en liten kurs som motsvarar  heltidsstudier på högskolenivå under en sjättedel av en termin - eller halvtidsstudier under en tredje del av terminen; eller studier på 25% av studietakt under två tredje delar av en termin.

    Kandidatprogrammet i biologi finns på många olika högskolor och universitet. Utbudet kan ändras tills det blir dags för dig att söka. Utifrån din ålder gissar jag på att du kanske läser åk2 idag? ... Och du söker i så fall till högskola till hösten 2018. Flera utbildningar kan starta då, jämfört med nu.

    Men du kan se var biologi-kandidatprogrammet finns idag  -  se på www.studera.nu/jamfor-utbildning

    Det finns ett kandidatprogram på LiU, dvs på samma lärosäte som du vill läsa master på, se info på https://liu.se/utbildning/program