Amjoni

    Hejsan, Jag håller just nu på att söka lite olika utbildningar till hösten 2023. B.la har jag tittat på inköp & supply Management, data analys specialist och e-com logistik. Jag har en handel & administrations utbildning i grunden. Tyvärr är ansökan till e-com manager stängd annars hade den utbildningen också varit bland tänkta utbildningar att läsa. Min fråga är väl egentligen vilken utbildning jag ska läsa nu som kan gynna mig i framtiden om jag vill vidare inom e-handel?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    yrken inom handel är i Sverige (för det mesta) icke-reglerade och bl.a handlar det också om e-handel... alltså, gäller följande: varje arbetsgivare får fritt bestämma vilken utbildning de "gillar" och det gör det oerhört svårt att ge råd kring vilken utbildning man ska gå får största/bästa chans att få jobb.
    Allmänt sett, ger yrkeshögskoleutbildningar mycket goda förutsättningar inför att få jobb och du kan söka till många olika (t o m Väldigt många olika) yrkeshögskoleutbildningar samtidigt. Och du kan bli antagen till många olika YH samtidigt också. Blir det så, kan du välja senare vilken utbildning du väljer att tacka Ja till.
    Du förlorar ingenting på att göra många ansökningar till olika utbildningar samtidigt.
    Titta gärna på de här yrkeshögskoleutbildningar:
    utbildning/campus-vastra-skaraborg/operativ-digital-kommunikatör
    utbildning/hermods-yrkeshogskola/internationell-logistiker-speditor-inriktning-digitalisering
    utbildning/salj-marknadshogskolan/online-merchandiser
    utbildning/salj-marknadshogskolan/account-manager-it-sales
    utbildning/yrkeshogskolan-jonkoping/produktions-e-handels-lagerlogistik
    utbildning/uddevalla-yrkeshogskola/product-manager-e-commerce
    utbildning/ihm-business-school/e-commerce-logistiker-ihm
    utbildning/ihm-business-school/e-commerce-logistiker

    Studie- och yrkesvägledare