Joel
    Enligt allastudier tjänar en turistchef 47 300, borde vara liknande arbetsuppgifter som en destinationsutvecklare? vad är skillnaden?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Joel,
    se på http://www.yhguiden.se/utbildning/campus-varberg/turism-och-destinationsutvecklare där finns det även arbetsuppgifter beskrivna.
    Det är individuell lönesättning och är därför extremt svårt att svara på frågan vad destinationsutvecklare kan få i lön. Det beror på i vilken del av landet man får jobbet och om arbetsgivare är en kommun, en organisation eller ett företag.

    Ha det bäst och återkom om du har andra frågor!
    Liselotte SYV
    Liselotte