vincent
    Hej, jag går naturvetenskap och funderar på att välja naturvetenskap med inriktning samhälle till andra året. Min fråga är vad jag tjänar på detta, vilka universitetslinjer blir jag behörig till som jag inte blir på vanlig naturvetenskap?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Natur/sam saknar de kurser i fysik, kemi och matte som behövs för t.ex. Läkar, Tandläkarutbildningen, Civilingenjör, Veterinär mfl. Du kan dock ofta komplettera med dom kurserna via Programfördjupningsval och Individuella val. /Lena, Syv