Marcus
    Vad var intagningspoängen på praktiska gymnasiet i Halmstad i år?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    du uppger inte vilket program du är intresserad av.
    På länken https://gymnasieantagning.falkenberg.se/gymnasieantagning/stats.asp
    kan du i "rullgardinen" välja program - och se Antagningsstatistik.
    Om det finns det lediga platser, betyder det att alla behöriga elever kommer in - även om de gör en sen ansökan. Till yrkesförberedande program är det - i fall det finns lediga platser - lägsta antagningspoäng 80,0 /man måste dock ha minst E-betyg i de rätta kurserna, som är svenska, engelska, matematik samt fem andra /vilka som helst/ ämnen.

    Ha en fortsatt fin sommar!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare