Linn

    Hejsan! Jag är en student som till Januari räknar med att börja studera till djurvårdare nivå 2 på BYS i Skara. Min tanke var egentligen att jag skulle studera till leg. djursjukskötare på SLU, men insåg att antagningspoängen var aldelles för höga för att jag skulle kunna komma in. Min fråga är nu: Finns det andra tillvägagångssätt till att bli leg. djursjukskötare efter att jag läst till djurvårdare? Finns det större chans att jag kan läsa vidare på SLU i efterhand, eller är det fortfarande endast meriten från gymnasiet som räknas? Min dröm är verkligen att bli djursjukskötare men vet ej hur jag ska gå tillväga!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linn,
    du nämner inte högskoleprovet i din fråga. Jag vill råda dig göra högskoleprovet - för att du i så fall ska prövas även i HP-urvalet om du söker till djurssjukskötarutb.på SLU.
    Jag vill också tipsa dig om yrken som

    djurfysioterapeut - utbildningsvägen ligger genom fysioterapeutprogrammet

    och andra yrken inom Djursjukvård.