Mattias
    Hej SYV
    Jag vill veta vägen till civilingenjör
    om jag går teknikprogrammet inr:info och mediateknik ledder det till alla inriktningar inom civilingenjör alltså bygg,data,stål,fastighet osv eller är det bara data ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill bli behörig till Civilingenjörsutbildningar utifrån Teknik/infomedia så behöver du komplettera med Matte 4 och Fysik 2. Dessa kurser brukar du kunna välja inom de valbara kurspaket som alla gymnasier erbjuder. /Lena, Syv
    • : och om jag kompliterar så kan jag bli behörig till alla inriktningar inom civilingenjör ?